آخرین اخبار

جام ملت‌های آسیا| ایران – فلسطین؛ نخستین گام در راه هدف طلایی

تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین مسابقه خود در جام ملت های آسیا از ساعت ۲۱ به مصاف تیم فلسطین خواهد رفت.

اشتراک گذاری
23 دی 1402
کد مطلب : 11125

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هجدهمین دوره جام ملت های آسیا قرار بود به میزبانی چین برگزار شود اما به دلیل انتشار ویروس کرونا این کشور از میزبانی انصراف داد تا قطر به عنوان میزبان انتخاب شود. البته کره جنوبی هم خواهان میزبانی بود که در رقابت با این کشور حوزه خلیج فارس ناکام ماند.

تیم ملی فوتبال کشورمان نیز از فردا (یکشنبه) در نخستین مسابقه مرحله گروهی به مصاف فلسطین می‌رود. حریفی که از قدرت‌های مطرح فوتبال آسیا نیست و خیلی‌ها این تیم را مقابل تیم کشورمان از پیش بازنده می‌دانند اما فلسطین را به هیچ عنوان نباید دستکم گرفت. بخصوص اینکه نخستین مسابقات در هر تورنمنتی مهم ترین بازی آن بازی ها برای بازیکنان و کادرفنی محسوب می‌شود و از سویی دیگر فلسطین چند روز قبل مقابل عربستان در دیداری تدارکاتی به تساوی رسید. استرالیا و ازبکستان نیز با یک گل و به زحمت مقابل فلسطین پیروز شدند.

فلسطین به دلیل تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تیمی با احساساتی برانگیخته است و هدفش فقط نمایش در زمین فوتبال نیست آنها با انگیزه‌های مضاعف وارد مسابقات می‌شوند تا به نوعی مظلومیت مردم غزه را هم به نوعی به مردم جهان نشان دهند‌ و می‌دانند که ایران هم مثل خودشان حامی مردم مظلوم و کودکان غزه هستند.

تیم ملی ما با سرمربیگری امیر قلعه نویی در سیزده مسابقه ای که انجام داده به یازده برد رسیده و فقط در دو مسابقه به تساوی رضایت داده است. بسیاری از کارشناسان تیم ملی فوتبال کشورمان را یکی از شانس های اصلی قهرمانی این دوره از مسابقات می‌دانند. دلیلش هم داشتن بازیکنانی توانمند همچون علیرضا بیرانوند، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی ترابی، مهدی قائدی و…است.

البته برخی می گویند میانگین سنی تیم ملی کشورمان بالاست اما به قول علی کفاشیان باید بگوییم تیم ملی ما با تجربه ترین است که قد بلندترین تیم جام هم محسوب می‌شود.

مسابقه با فلسطین در عین دشواری می‌تواند یک بازی تدارکاتی مناسب برای ملی پوشان محسوب شود تا نخستین گام از مسیر دشوار و طلایی را محکم بردارند. نسل کنونی در فوتبال ما مستحق گرفتن یک جام قهرمانی برای کشور عزیزمان هستند. 

نسلی که بازی‌های درخشان آنها در برخی مسابقات بزرگ مثل ایران و اسپانیا، ایران و پرتغال و… در اذهان باقی مانده اما این نسل برای ماندگار شدن در تاریخ فوتبال کشورمان نیاز به کسب بزرگ ترین افتخار آسیا را هم دارد. فردا منتظر اولین برد و نخستین گام به سوی این افتخار بزرگ هستیم.

فلسطین برای سومین مرتبه وارد جام ملت‌های آسیا شده و در دو دوره گذشته حتی یک برد هم به دست نیاورده است قطعا این تیم مقابل تیم ملی کشورمان به برد فکر نمی کند و تلاش خواهد کرد تا حداقلی امتیاز از قهرمانی سه دوره جام ملت‌ها بگیرد. 

فردا چالش بزرگی پیش روی ملی پوشان ماست. بدون اغراق باید گفت رقابتی جوانمردانه با یک کشور دوست داریم که ملی پوشان می‌خواهند با یک برد هجدهمین دوره جام ملت ها را آغاز کنند و نخستین گام را محکم و قهرمانانه بردارند. تیمی که به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از شانس های قهرمانی است.

دیگر مسابقه گروه بین امارات و هنگ کنگ از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =